مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399 ساعت 03:252020-05-20بين الملل

وب سایت لبنانی | ائتلاف «محمَّدَین» در یمن از هم پاشیده است


یک وب سایت لبنانی نوشت، درگیری های کنونی در جنوب یمن شکاف مخفی میان امارات و عربستان به عنوان دو سر اصلی ائتلاف متجاوز به یمن را آشکار و فروپاشیدگی ائتلاف مذکور را علنی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حدود پنج سال قبل عربستان سعودی و امارات به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی جنگی نظامی علیه یمن به راه انداختند.

بر اساس گزارش العهد ، در نیمه سال 2015 قوای متجاوز سعودی و اماراتی وارد عدن شدند و با حمایت عناصر القاعده، داعش و برخی قوای تکفیری مانند داعش، القاعده و غیره آن را اشغال کردند.

گرچه عبد ربه شهر عدن در جنوب یمن را پایتخت خودخوانده دولت مستعفی نامید اما وی زیاد در این شهر نماند و با فرار به عربستان، مقیم هتل های ریاض شد.

با گذشت زمان امارات چشم اندازهای خود را آشکار و شبه نظامیان خود را سازماندهی کرد و به حساب حمایت از حاکمیت و استقلال یمن و نیز به حساب دولت مستعفی این کشور و متحد خود ریاض نفوذ خود را در شهرهای جنوبی عدن و لحج ، ضالع ، ابین و سقطری تقویت کرد.

در سال های اول نیروهای اماراتی به شبوه، حضرموت (در شرق) و المهره (در شرق) رسیدند تا اینکه عربستان مداخله و آنها را به عقب راند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وب سایت لبنانی | ائتلاف «محمَّدَین» در یمن از هم پاشیده است

وب سایت لبنانی | ائتلاف «محمَّدَین» در یمن از هم پاشیده است